Oppaat antennin asennukseen TV-mastot kartalla Toimitusehdot Ota yhteyttä

4G/5G-antennin asennus mökille

4G/5G-antenni asennettuna mökin ulkoseinälle


Mobiiliverkkoyhteyden ( 4G / 5G ) kuuluvuuden parantaminen mökillä onnistuu tehostamalla signaalin vastaanottoa 4G/5G-reitittimeen liitettävällä ulkoisella antennilla. Nettiyhteyksien parantamiseen löytyy erilaisia ulkoisia antenneja, jotka löydät Kotiantennin 4G / 5G -antennien tuotevalikoimasta.

Video: Näin asennat 4G/5G-antennit

4G / 5G -antennin asentaminen mökille

1.Tarkista ensin minkä operaattorin internet-yhteyttä käytät ja missä optimaalisin operaattorin tukiasema sijaitsee. Lähialueen tukiasemia voit tiedustella joko operaattorin asiakaspalvelusta tai Cellmapper -karttapalvelun kuuluvuuskartasta. Tukiaseman sijaintitietojen lisäksi kannattaa selvittää miltä taajuudelta tukimasto lähettää signaalia ja mihin suuntaan operaattorin tukiaseman lähettimet on suunnattu. Toisinaan voi olla, että kauempana oleva tukiasema on optimaalisempi vaihtoehto omien antennien suuntaamiseen kuin lähin tukiasema.
2.Tarkista onko reitittimessäsi SMA- vai TS9-liitännät. SMA-liitin kierretään ja TS9-liitin työnnetään. Useissa SMA-liitännän reitittimistä löydät n. 15 cm antennit kierrettynä liitäntäpaikkoihin. Lisää ohjeita antennin liittämisestä reitittimeen löydät aihetta käsittelevästä artikkelistamme: Kuinka yhdistän ulkoisen 4G-antennin reitittimeen.
3.Valitse 4G / 5G -antennin asennuspaikaksi korkein ja parhaimman näkyvyyden omaava paikka tukiaseman suuntaan kuin mahdollista. Lisää antennien suuntauksesta aihetta käsittelevässä artikkelissamme: 4G/5G -antennin suuntaus.
4.Arvioi vielä ennen asennustyötä antennin asennuspaikan ja reitittimen välisen välimatkan pituus. Antenneissa on kiinteät kaapelit, mutta pituudet vaihtelevat mallien mukaan kahdesta metristä viitentoista metriin. Signaalin vaimenemisen välttämiseksi optimaalisin vaihtoehto on saada yhteys kulkemaan antennilta reitittimelle antennin omalla kaapelilla ilman lisäjatkoksia.
5.Ulkoisten antennien reitittimeen yhdistämisen jälkeen voit testata nopeustestin avulla millaisia tuloksia saat signaalin lataus- ja lähetysnopeuden osalta.

4G ja 5G-signaalien vastaanottoon soveltuvat antennit

    Lue vielä lisää tai ota meihin yhteyttä:

    Antennioppaaseen on koottu Kotiantennin artikkeleja oikean antennin valintaan, antennin asennukseen ja antennin suuntaamiseen liittyen. Tietopankista saat myös yleisesti tietoa TV- ja 4G/5G-asioista.

    Jos antenniasiat vielä askarruttavat, voit myös ottaa meihin yhteyttä.

    Kotiantenni maksutavat
    Ostoskorisi on tyhjä

    Toimitusehdot

    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 30.5.2020 alkaen.

    Verkkokauppa

    Kotiantenni Oy
    Rakentajantie 31
    20780 Kaarina

    0402589168
    info@kotiantenni.fi
    www.kotiantenni.fi
    3261319-4

    Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

    Tilaaminen

    Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

    Maksaminen ja maksutavat

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan. 

    Pankkien maksupainikkeet (Paytrail)

    Pankki-maksupainikkeet. OP, Nordea, DanskeBank, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, S-Pankki, OmaSP, Säästöpankki, Ålandsbanken.

    Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrail Oyj ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Kotiantenni.fi yleiset ehdot.

    Käytössä olevat maksutavat on listattu alla.

    Tarkemmat maksuehdot voit lukea osoitteesta https://www.paytrail.com/kulut... .Lisätietoa maksutavoista voit lukea: https://www.paytrail.com/kulut...

    Tilaus- ja maksuvahvistus

    Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

    Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

    Kotiantenni Oy
    Rakentajantie 31
    20780 Kaarina

    0402589168
    info@kotiantenni.fi
    www.kotiantenni.fi
    3261319-4

    Toimitustavat ja -kulut

    Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.


    Toimitusaika

    Yleisesti Lähellä-paketin toimitusaika on 1-3 arkipäivää.

    Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

    Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

    Palautusehdot

    Peruuttamisoikeus

    Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

    Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

    Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

    Peruuttamisen vaikutukset

    Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

    Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

    Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

    Lunastamaton paketti

    Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.